Brev:
Vand i stedet for mælk?
16. maj 2004
Alder:
5 mdr.
Vand i stedet for mælk?
Hej
Jeg har en dreng på snart 5 måneder, han vejer ca. 8,5 kg.
Han får flaske ved 7-tiden om morgenen, tilbydes grød og flaske ved 11-tiden. Får flaske ved 14-15-tiden og igen grød eller mos og flaske ved 17.30-tiden.
Derudover vækkes han inden vi går i seng og får flaske - ellers vågner han om natten. Ialt får han ca. en liter mme.
Mit spørgsmål er nu om det er for meget mme. Han er ikke noget nips og det varer jo længe inden han begynder at kravle og gå.
Jeg tænkte på at give ham vand til grøden og mosen og så derefter tilbyde flaske.
Så vidt jeg ved burde han få ca. 3/4 liter mme i døgnet.
Når han får grød/mos spiser han ca. 1/2 dl.
Synes du det er en god idé at fylde lidt vand på ham under skemåltiderne, så han ikke spiser så meget mme bagefter.
Håber du kan hitte rede i mit indlæg.
Mange hilsner
Janni